27 November 2016

Meeldejääv sõit lumelaagrisse

Traditsiooniline lumelaager algas nagu iga teinegi lumelaager kunagi. Hommikul kohtuti sadamas, pakiti ennast autodesse ja mindi laevale. Kui aus olla siis umbes kuni kella poole kümneni õhtul ei juhtunudki vahepeal midagi märkimisväärset. Kuid u kell 21.30 suri üks sõiduvahend tee peal välja .Nimelt otsustas Caiuse juhitud Peugeot buss edasi sõitmise lõpetada umbes 150 kilomeetrit enne Ylläst. Meie õnn, et viimase hooga saime väga lähedal asuvasse valgustatud teeotsa sisse sõita. Kõik aeti autost välja külma kätte ja noored tehnikud asusid kohe probleemi põhjust välja selgitama. Samal ajal tehti telefonikõned teistele autodele ja meist mitukümmend kilomeetrit ees olev Kudrede auto pööras tagasi. Arvasime, et probleem oli õlipuudusest tingitud veast mootoris ning prognoos ei olnud lootusandev. Täieliku vedamise ja tutvuste kaudu jõudis peale tunnist ootamist keegi kohalik soomlane oma Opeliga kohale ning mõned minutid hiljem ka Kudred. Mehaanik sai üsna kiirelt aru, et probleem polnud õlis, vaid hoopis selles, et diisel on otsas. Soomlase autoga toodi diislit juurde ja peale täitmist saadi mootor jälle tööle. Asuti kiirelt uuesti Ylläse poole teele, kuid pikka pidu ei olnud. Peugeot sai sõita vaevalt 2km, kui mootor uuesti töötamast lakkas. Seekord ei vedanud meil asukohaga, kuna tee, kuhu seisma jäime oli täiesti valgustamata. Bussi lükkamine lähedal asuvase bussipeatusesse meenutas paljudele märtsis kogetud sarnast olukorda, kus lükati autosid kilomeetrite viisi lumetormis mäest ülesse. Hädaplaanina kutsuti tuttav orienteeruja Enn Ylläselt autoga järele, et ta saaks vajadusel vähemalt inimesed Ylläsele viia. Plaan oli jätta kogu toidukraam autosse ning endaga kaasa võtta ainult tähtsamad asjad, komplekt trenniriideid ja suusad. Ennu oodates ja asju ümber pakkides tulid olukorda kaema meist juhuslikult möödunud kohalikud. Mehaanikutunkedes ja kergelt vintis olekus mehed olid väga pädevad olukorda lahendama ja nende õpetussõnade ja abiga saime jälle bussi liikuma. Bussiga tuli sõita kõrgete pööretega madalal kiirusel. Sellist sõidustiili harrastades jõudsid teelised edasiste viperusteta sihtpunkti kella kolmeks. Algselt oli planeeritud kohalejõudmine kella poole üheteistkümneks, seega tehniliste viperuste pärast olime teel ainult neli ja pool tundi kauem. Me aga ei lasknud ennast vähestest magatud unetundidest heidutada, vaid läksime hommikul kõik mitmetunnisele suusatreeningule.

Aitäh aitajatele, kaasaelajatele, nõuandjatele ja meie pärast peaaegu närvivapustuse saanud koondise treenerile. 






No comments: